torsdag 3 april 2008

Protestera mot Kina

Kina är ett stort land. Men det förekommer stora kränkningar mot dom mänskliga rättigheterna (vilka dom nu är?). Ja hur som helst måste vi i Sverige givetvis protestera mot detta nu när det snart är OS och så. Därför föreslår jag att alla som läser detta målar valfri tånagel röd som en protest mot att det fängslas oliktänkande och som en vilja att demokrati införs.
Jag ringde upp ching chang song, han satt fängslad i fyrtio år i Kinas mest beryktade arbetsläger.

Martin- Hej
ching chang song- hej
Martin- Hemskt det där med arbetslägret
ching chang song- ja
Martin- varför satt du där?
ching chang song- jo jag protesterade mot regimen och föreslog fria demokratiska val
Martin- ja det är hemskt att behöva sitta där, jag bryr mig verkligen
ching chang song- tack
Martin- därför har jag startat ett internetupprop om att måla en fotnagel röd
ching chang song- oj tack det kommer verkligen hjälpa oss i vår kamp
Martin-tacka inte mig, jag ställer gärna upp för omvärlden
Martin - Hej då chang
ching chang song- hej då

Inga kommentarer: